26 Eylül 2008 Cuma

MAÇ MOTORU

MAÇ

Maç her şeyin gerçekleştiği yerdir. Maç motoru Pmanager’in özüdür. Maç motorunun nasıl çalıştığını öğrenmek isterseniz bu bölümü okumalısınız.

Yapılacak en iyi şey Taktikler bölümünü okuduktan sonra Maç bölümünü ve tekrar Taktikler bölümünü okumaktır.

Aşağıda da görebileceğiniz gibi temel olarak maç 12 bölgeden oluşmaktadır.

| 1 | 4 | 7 | 10 |
-------------------
| 2 | 5 | 8 | 11 |
-------------------
| 3 | 6 | 9 | 12 |

Ev Sahibi Takım
Bölgeler:
1 Sol Defans
2 Merkezi Defans
3 Sağ Defans
4 Sol-Orta Saha (defansif)
5 Merkezi-Orta Saha(defansif)
6 Sağ-Orta Saha(defansif)
7 Sol-Orta Saha (ofansif)
8 Merkezi-Orta Saha (ofansif)
9 Sağ-Orta Saha (ofansif)
10 Sol-Atak
11 Merkezi-Atak
12 Sağ-Atak

Deplasman takımı
Bölgeler:
12 Sol Defans
11 Merkezi Defans
10 Sağ Defans
9 Sol-Orta Saha (defansif)
8 Merkezi-Orta Saha(defansif)
7 Sağ-Orta Saha(defansif)
6 Sol-Orta Saha (ofansif)
5 Merkezi-Orta Saha (ofansif)
4 Sağ-Orta Saha (ofansif)
3 Sol-Atak
2 Merkezi-Atak
1 Sağ-Atak

Not: Şimdilik hem defansif ve hem de ofansif orta sahalar aynı değerlendirmeleri kullanmaktadır. Halbuki her iki bölgede Maç Motoru tarafından farklı bölgeler olarak ve top defanstan atağa giderken topun geçmesi gereken ardışık bölgeler olarak değerlendirilir.

Bu nasıl çalışır?

Top sadece bir noktadan diğerine gider fakat daima düz ya da çapraz olarak hareket eder, asla dikey yani yanlara doğru hareket etmez( örneğin top 7’den 9’a gitmez).

Topun bir sonraki gideceği yeri ve hangi takımın topa sahip olacağını belirlemek için her iki takımın da sürekli karşılaştırılan kendi bölge değerlendirmeleri vardır.

Örneğin:
Ev sahibi takım 6. bölgede topa sahip ve 10. bölgeye bir uzun pas yapıldı.

Şimdi, bütün senaryoları gözden geçirelim:
Topun hakimiyeti ev sahibi takıma geçer:
 Bir sonraki karşılaştırma ev sahibi takımın 10. bölgesinin (sol atak) reytingi ile deplasman takımının 10. bölgesi (sağ defans) reytingi arasında olacaktır.

 Eğer bu karşılaştırmayı ev sahibi takım kazanırsa, ev sahibi takım için bir gol fırsatı olacaktır. Ve bir sonraki karşılaştırma ev sahibi takımın 10. bölge (sol atak) ile deplasman takımının kalecisinin reytingi arasında olacaktır.

 Eğer deplasman takımı kazanırsa bu karşılaştırmayı top hakimiyetini ele geçirecektir ve…

Top hakimiyeti deplasman takımına geçer;
 Bir sonraki pasına deplasman takımı karar verecektir.
 Ve süreç tekrar edilir.

Bölge reytingleri nasıl hesaplanır?
Reytingler temel olarak oyuncuların genel yeteneğine ( oyuncunun bütün yeteneklerini birleştiren bir formül. Bu formül genel topluluğa duyurulmamıştır, bununla beraber bazı kullanıcılar bu formülün ne olabileceği üzerine yapmış oldukları girişimlerde başarılı olmuşlardır) göre hesaplanır. Aynı zamanda sahada bulunan diğer oyunculara da bağlıdır. Örnek: Ev sahibi takımın 1. bölge reytingi sağ-defans oyuncusunun genel yeteneğine ve küçük bir katkı ile bütün takımın ortalama reytingine (bütün reytinglerin ortalaması ) bağlıdır.

Eğer bir bölgede birden fazla oyuncunuz varsa (ör:3 merkezi-defans oyuncusu) bu bölgenin reytingi bu 3 oyuncunun genel yetenek ortalamasıdır.

Bir takımın herhangi bir bölgesindeki oyuncu sayısı diğer takımın aynı bölgedeki oyuncu sayısından fazla ise Maç Motoru o bölgede oyuncusu fazla olan takımın bölgesel reytingini arttırır. Bu artış bölgedeki oyuncu farkı ne kadar fazla ise o kadar fazla olacaktır.
Örnek:3 merkezi defanslı bir formasyonla oynuyorsunuz ve rakibiniz ise 1 merkezi atak oyuncusu ile oynuyor. Maç motoru sizin merkezi defans reytinginizi artıracak ve diğer takımın merkezi atak reytingini düşürecektir.

Aynı zamanda bölgesel reytingleri arttırabilecek ya da azaltabilecek başka şeyler de vardır;
-Oyuncular:Aşağıdaki oyuncularla ilgili bütün maddelerin oyuncuların Genel Yeteneklerine etkisi vardır, dolaylı olarak da bölgesel reytinglere etkisi vardır.
-Form
-Tecrübe
-Kondisyon
-Mutluluk/Mutsuzluk
-Yanlış pozisyon ya da kantlarda oynayan oyuncuların Genel Yetenekleri düşürülecektir.
-Hava
-Ev Sahibi Faktörü ( Çok az artar eğer stadyumunuz tamamen dolu ise )
-İleri Taktikler
-Formasyon Tarzı ( Defansif-Ofansif )

Formasyonlar Maç Motorunu Nasıl Etkiler?
Formasyon çok önemlidir.Sonuçlarınız seçmiş olduğunuz formasyonlara bağlı olacaktır.
Düşünün:
Eğer 3 merkezi-atak oyuncusuna karşı tek merkezi defans oyunsu ile oynuyorsanız, eğer bu 3 forvete top iyi iletilirse takımınız birçok gol yeme tehlikesi ile karşılaşacaktır.

Oyuncu Reytingleri
Oyuncu reytingleri 0-10 ölçeğinde oyuncunun maçtaki performansını temsil eder.
Oyuncuların reytinginde etkisi olan etkenler şunlardır:
-Kondisyon
-Hava
-Oyuncunun Genel Yeteneği
-Oynadığı süre
-Form
-Tecrübe
-Mutluluk/Mutsuzluk
-Oyuncunun yanlış pozisyon ya da kanatta oynaması reytinlerini etkiler.
-Goller
-Gol asistleri
-Kritik Müdahaleler
-Kurtarışlar(kaleciler için)

Topa Sahip Olma
Topa sahip olma oyunun bir eseridir ve doğrudan bilinmeyen bir formülle elde edilmez. Gerçekten maç içinde topun, herhangi bir takımın ne kadar süre kontrolü altında olduğunu gösterir. Topa sahip olma oranı çoğunlukla her iki takımın da pas stilinden etkilenir.

Takım Uyumu
Bu Maç Motorunun(MM) çok önemli bir özelliğidir. Eğer Takım Uyumunuz yüksekse bu sizin bütün bölgesel reytinglerinize 0.5 ile 1 yıldız arasında artış verecektir.Takım Uyumu her bir ilk 11 oyuncusunun uyumunun toplamıdır. Oyuncu her maç yaptığında bireysel uyum değeri artar. Eğer oyuncu başka bir takımdan alındıysa oyuncunun uyum değeri temizlenir. Daha fazla detayı bu kılavuzun Taktikler bölümünde bulabilirsiniz.

Sezonun Maçı (SM)/ Rahat Oyna (RO) ( Takım Davranışları )
SM takımınızın bütün bölgesel reytinglerine ekstra artış verecektir ( neredeyse her bölge için 1 tam yıldız ). RO ise SM’nin tam tersidir ( neredeyse her bölge için 1 yıldız azalma )
Daha fazla bilgi için bu kılavuzun Taktikler bölümünü okuyun lütfen.

Takım Morali / Takım Profesyonelliği / Takıma Yaptığınız Konuşmalar
Eğer takımınızın morali diğer takımın moralinden yüksek ise Takım Morali size ayrı bir bonus verecektir Bu bonus aradaki morale farkı ne kadar fazla ise o kadar artacaktır. Eğer her iki takımın morali de aynı ise her iki takıma da bonus verilmeyecektir.
Takım profesyonelliği ve Konuşmalar birlikte kullanılmaktadır:iyi profesyonellik ortalaması olan bir ilk 11’e sahip olmaya odaklanın.Aynı zamanda “Rakiplerinize her zaman saygı gösterin” konuşması takımınızın moralinin rakip takımın moralinden yüksek olduğu durumlarda çok önemlidir. Konuşmalar hakkında daha fazla detayı bu kılavuzun Taktikler bölümünde bulabilirsiniz.

Bölge Reytingleri Gösterimi
Maç sonunda görmüş olduğunuz bölge reytingleri ilk yarının başlangıcındaki reytingler ile ikinci yarının sonundaki reytinglerin ortalamasıdır.

Rahat Modu nedir?
Rahat modu Maç Motorunun bir takım büyük bir farkla kazanırken o takımın ofansif reytinglerini daha az etkili hale getiren bir mekanizmasıdır. Rahat modu 2 gol fark olduğunda aktif hale gelir ve fark açıldıkça etkisi de artar. Zamanla maçların keyfinin azalmamasını sağlamak için maç sonuna yaklaşıldıkça da rahat modunun etkisi azaltılır. Bununla ilgili maç raporunda sıklıkla bazı yorumları okuyacaksınız.

Kanatlardan Atak
Eğer atak oyuncusu ile aynı bölgede rakibinizin bir defans oyuncusu varsa kanatlardan ataklar cezalandırılacaktır.
Eğer rakibin defans oyuncusu varsa o bölgede, verilen ceza sahada bulunan atak oyuncularının sayısına bağlı olacaktır. Eğer bir takım maksimum sayıda atak oyuncusu (5) ile oynuyorsa ceza verilmez. Verilen ceza atak oyuncularının sayısı azaldıkça artar. Tam ceza, eğer takım sadece 1 ya daha az atak oyuncusu varsa uygulanacaktır. Bu ceza sadece atak oyuncularının reytingleri ile rakip kalecinin reytinginin karşılaştırmasında kullanılacaktır.

Stadyum: Saha Türü
Bütün kulüpler varsayılan olarak çim saha ile başlayacaktır. En üstteki 2 ligde bulunan takımlara çim saha zorunludur. Diğer alt liglerde bulunan takımlar sahalarını “toprak” yapma hakkına sahiptirler.
Toprak sahalar, hava durumu AT’sini kazanan takımlara bonus verecektir(normal bonus %50 arttırılacaktır). Toprak sahaya sahip olmanın kötü tarafı ise bütün oyuncularınızın maç sırasında daha fazla yorulacak olmalarıdır. Aynı zamanda, toprak sahanız varsa stadium bakım masrafınız da %10 azalacaktır.
Torak sahalarla ilgili daha fazla bilgi için bu kılavuzun Stadyum bölümüne bir göz atın.

Stadyumlar: Kapalı Stadyum
Kapalı stadyumlar Hava AT’sinin bonusunu yarıya düşürür.
Stadyumların üstü kulübün bulunduğu lige ya da sahasının türü ve boyutuna bağlı olmaksızın kapatılabilir.
Bu konuda daha fazla bilgi için bu kılavuzun Stadyum bölümünü okuyunuz.

Sakatlıklar
Oyuncular maç sırasında sakatlanabilirler. Sakatlıklar sadece maçlarda meydana gelir ve zamanla iyileşir. Bazı oyuncular diğer oyunculara göre sakatlanmaya daha eğimlidir. Bu gizli bir özelliktir.
Bir oyuncu sakatlandığında, Maç Motoru sakatlanan oyuncuyu onunla aynı pozisyon ve aynı kanatta oynayan bir oyuncu ile değiştirmeyi deneyecektir. Eğer aynı pozisyonda başka oyuncu bulunmazsa MM son olarak hazırdaki diğer oyunculardan birini seçecektir. Lütfen şunu unutmayın, olaylar için seçilmiş oyuncular sakatlık durumunda değişiklik için seçilemeyecektir.
Unutulmaması gereken bir şey de sert savunma ile oynayan bir takıma karşı oynuyorsanız oyuncularınızın sakatlanma olasılığının daha fazla olacağıdır.

Kart Cezaları
Oyuncular bütün maçlarda sarı ya da kırmızı kart görebilirler. Sinirli oyuncuların daha çok kart görme olasılığı vardır; ve Sert Savunma oynamak muhtemel kart görme olasılığını artıracaktır. Bir maçtaki kart sayısını etkileyen bir değir etken ise hakem stilidir: sert, pasif ve adil.

Oyuncuların ceza alabilecekleri 3 tip maç vardır. Lig/Kupa maçları, Uluslararası Takım Şampiyonaları ve Milli Takım maçları.
Bu guruplardan her birinin cezaları ayrıdır. Dostluk maçlarında ve turnuvalarda cezalı duruma düşme yoktur ( bütün oyuncular diğer yarışmalarda cezalı duruma düşmüş olsalar bile oynayabilirler ) ve bu maçlarda atılmış oyuncular hemen sonrasındaki maçlarda oynayabilecekler ve sahayı sadece kırmızı kart gördüklerinde terk etmek zorunda kalacaklardır.

Şimdi Lig ve Kupa maçlarında cezalı duruma düşme hakkında konuşacağız. Oyuncular doğrudan kırmızı kart ile oyundan atıldıkları zaman 2 ya da 3 maç ceza alacaklar. 2 sarı kart sonrası oyundan atıldıklarında ise, 1 maç oynamama cezası alacaklardır. Aynı zamanda oyuncu toplamda 4 sarı kartı tamamladığında da 1 maç ceza alacaktır.(sıradaki cümle bizi salakmış zannederek yazılmış olduğundan çevirmek istemedim )

Uluslararası Takım Yarışmalarında ve Milli takım maçlarında da kartlar aynı aşağı yukarı aynı şekilde işler. Tek fark bu maçlarda 4 kart değil de 2 kart gören oyuncular 1 maç cezalı duruma düşecektir.

Cezalar bir sonraki sezona taşınabilir.

Walkover ( hükmen diye çevirdim) nedir?
Eğer bir takım maç için en az 7 oyuncuyu sahaya çıkaramazsa hükmen mağlup olur. Eğer bu olursa takım maçı 3-0 kaybedecektir, takım tribün geliri alamayacaktır ve oyuncuları da antrenman alamayacaklardır ( oyuncular lig antrenmanının yerine sadece maç yapmadan aldıkları antrenmanı alacaklardır). Diğer taraftan, 3-0 yenen takım tribün gelirini, 3 puanını ve il 11 oyuncuları da antrenmanlarını alacaktır. Tecrübe puanı kazanamayacaklar ve maç sırasında oyuncu değişikleri gerçekleşmeyecektir.
Her iki takımda maça çıkamazsa, maç sonucu 0-0 ve her iki takıma da birer mağlubiyet yazılır. Eğer bu karar verilmesi gereken bir maçta olursa (örneğin bir kupa maçında) bir sonraki tura geçecek takım rastgele belirlenir.

Sağ kanat orta saha oyuncum olmadan oynadım fakat o bölgede gösterilen bir reytingim var. Nasıl olur?
Bölge reytingleri o bölgede oynayan oyuncun reytingi ( ya da bu durumda oynamayan ) ve bir tür bütün takımın ortalamasından meydana gelir. Böylece hiçbir bölgede sıfır reytinge sahip olmanız çok zor. Aynı zamanda, AT’ler de bütün bölgelerin reytingine katkıda bulunur, oyuncusu olmayan bölgelere bile…

Penaltılar nasıl gol olur?
Bu penaltıyı kullanan oyuncu ile kurtarmaya çalışan kaleci arasındaki doğrudan bir karşılaştırmadır. Kaleciler penaltıyı kurtarmak için Genel Yeteneklerini (GY) kullanırlar ve penaltıyı kullanan ise golcülüğü,tekniği ve GY’si arasındaki karışık bir formülü kullanır. Karşılaştırmayı penaltıyı kullanan kazandığında takımı bir gol kazanır. Kaleci penaltıyı kurtarırsa penaltı kaçırılmış kabul edilir.



Değiştiren DexterTheSociopath - 24/9/2008 saat 21:09:48.

Hiç yorum yok: